Projekt „Ekologia na Cyprze – mobilności zagraniczne uczniów z PSP nr 52 w Poznaniu’’”
Projekt ponadnarodowej mobilności uczniów „„Ekologia na Cyprze – mobilności zagraniczne uczniów z PSP nr 52 w Poznaniu’” realizowany jest przez SP nr 52 w Poznaniu z cypryjską szkołą Lyceum of Agios Ioannis w Limassol.
W projekcie uczestniczyć będzie 32 uczniów z naszej szkoły.
Termin realizacji: 30.09.2021-29.09.2022
Dofinansowanie: 195 644,00 zł
Cele główne w projekcie to:
- Wzrost i rozwój kompetencji kluczowych wśród 32 uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 Specto w Poznaniu.
Kompetencje która zostaną wzmocnione/ poszerzone to:
- a) kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
- b) kompetencje w zakresie wielojęzyczności
- c) kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
- d) kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
- e) kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Główna˛ tematyka przedsięwzięcia jest ochrona środowiska i podnoszenie kompetencji przyrodniczych i językowych. Uczestnicy projektu poznają aspekty dbania o faunę , florę , powietrze w innym kraju, w kompletnie innych warunkach i dzięki temu będą mieli możliwość porównania działań proekologicznych stosowanych na Cyprze i w Polsce. Podczas mobilności uczniowie będą mieli okazję odwiedzić elektrownię solarną, miejsce, gdzie zarządza się odpadami oraz wezmą udział w warsztatach skupiających się na tematach środowiskowych, ekologicznych, fizycznych itp.
W ramach projektu realizowane będą:
- rekrutacja
- wizyta przygotowawcza
- przygotowanie uczniów do mobilności
- 2 mobilności (7-dniowe w tym 5 dni merytorycznych, a 2 dni przeznaczone na podróż)
- ewaluacja
- promocja i upowszechnianie rezultatów
REGULAMIN UCZESTNICTWA
w przedsięwzięciu pn. „Ekologia na Cyprze – mobilności zagraniczne uczniów z PSP nr 52 w Poznaniu’’ realizowanym w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego
I.POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Ekologia na Cyprze – mobilności zagraniczne uczniów z PSP nr 52 w Poznaniu” finansowanym w 100 % ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
- Projekt realizowany jest przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 52 w Poznaniu od 30.09.2021 do 29.09.2022 roku.
- Projektem objętych zostanie 32 uczniów z klas VI – VIII Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu.
- Celem projektu jest podniesienie/ poszerzenie kompetencji wśród uczniów w zakresie:
– rozumienia i tworzenia informacji,
– wielojęzyczności,
– matematyki oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
– osobistym, społecznym i w zakresie uczenia się
– świadomości i ekspresji kulturalnej.
- Wsparcie oferowane w ramach projektu obejmuje wyjazd uczniów do partnerskiej LYCEUM OF AGIOS IOANNIS w Limassol (Cypr) na 7 dniową mobilność (w tym 2 dni na podróż) oraz wszystkie elementy z nim związane:
a) przygotowanie językowe, kulturowe, pedagogiczne
b) opiekę nauczycieli
c) transport
d) ubezpieczenie
e) wyżywienie
f) noclegi
g) organizację czasu wolnego
h) udział w zajęciach formalnych i pozaformalnych w trakcie mobilności.
- Uczniowie/uczennice zakwalifikowani do udziału w projekcie nieodpłatnie ale obowiązkowo uczestniczą w dodatkowych zajęciach w ramach przygotowania językowego, kulturowego i pedagogicznego w wymiarze 20 godzin.
- Informacje o projekcie znajdują się na stronie internetowej szkoły, w zakładce „Projekty”.
- Na zakończenie udziału w zagranicznej mobilności uczestnicy projektu otrzymają zaświadczenia/certyfikaty poświadczające zdobytą wiedzę i umiejętności.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się uczniowie/uczennice spełniający kryteria formalne i merytoryczne opisane poniżej.
- KRYTERIA FORMALNE:
a) Uczestnik jest uczniem/uczennicą klasy VI, VII lub VIII Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu.
b) uczeń/uczennica/ rodzic lub opiekun prawny złoży kompletną dokumentacje określoną w zasadach rekrutacji (część III regulaminu).
- KRYTERIA MERYTORYCZNE:
a) Potwierdzeniem woli udziału w projekcie jest złożenie karty uczestnika oraz listu motywacyjnego.
b) Zgłoszenie się do udziału w projekcie jest równoznaczne ze zobowiązaniem się do uczestnictwa w przygotowaniu do mobilności. W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach lub przekroczeniu limitu nieusprawiedliwionej absencji na zajęciach uczestnik jest wykluczony z udziału w projekcie. Miejsce osoby wykluczonej z udziału w projekcie zajmuje uczeń z listy rezerwowej.
- Zgodnie z wymogami projektu wszyscy uczestnicy/uczestniczki podlegają procesowi monitoringu, ewaluacji i upowszechniania rezultatów mającemu na celu ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.
- Uczestnicy/uczestniczki projektu zobowiązani są do wypełnienia ankiet ewaluacyjnych związanych z realizacją projektu.
- Uczestnicy/uczestniczki projektu zobowiązani są do informowania Koordynatora Projektu lub Opiekuna wyjazdu o ewentualnych zmianach swojej sytuacji (np. zmiana miejsca zamieszkania czy zameldowania lub innych zdarzeniach mających wpływ na realizację założeń projektowych).
III. ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja grupy docelowej zostanie przeprowadzona wśród uczniów/uczennic klas VI, VII i VIII uczęszczających do szkoły w roku szkolnym 2021/2022 jednorazowo na dwa terminy wyjazdów:
- I wyjazd w terminie: 10 – 16 marca 2022
- II wyjazd w terminie: 29 maja 2022 – 4 czerwca 2022
- Rekrutacja rozpoczyna się w dniu 8.12.2021, a kończy z dniem 17.12.2021.
- Kwalifikacja uczestników/uczestniczek projektu dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora szkoły. Komisja decyduje o terminie wyjazdu zakwalifikowanego ucznia z uwagi na kalendarz szkolny.
- Kryteria rekrutacji na podstawie których Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice do projektu:
a) Prawidłowo wypełniona karta zgłoszenia (zał. nr 1);
b) Umiejętności językowe (znajomość języka angielskiego);
c) Motywacja do odbycia mobilności (na podstawie listu motywacyjnego)
- chęć i gotowość udziału w mobilności międzynarodowej;
- chęć i gotowość kształtowania kompetencji kluczowych w zakresie rozumienia i tworzenia informacji; wielojęzyczności; kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, społecznych i w zakresie uczenia się;
- chęć zdobycia i pogłębienia umiejętności związanych z tematyką ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju;
d) ocena zachowania uzyskana w roku szkolnym 2020/2021 (liczba punktów = ocenie z zachowania wg skali naganne = 0 pkt., wzorowe = 5 pkt.)
e) zaangażowanie w różne działania społeczności szkolnej np. wolontariat, samorząd klasowy i szkolny – 5 punktów
f) projekt zakłada ułatwienie dostępu do udziału w projekcie osobom o mniejszych szansach, tzn. osobom, dla których dostęp do działań ponadnarodowych jest utrudniony bądź ograniczony. W związku z tym uczeń o mniejszych szansach (uczeń niepełnosprawny, posiadający trudności edukacyjne, istniejące przeszkody natury ekonomicznej, różnice kulturowe, posiadający problemy zdrowotne, istniejące przeszkody społeczne oraz natury geograficznej) otrzymuje dodatkowe punkty w zakresie 1 – 3 pkt. Decyzję o przyznaniu dodatkowych punktów dla ucznia o mniejszych szansach podejmuje komisja rekrutacyjna większością głosów.
- Podstawą zakwalifikowania ucznia do udziału w Projekcie będzie suma punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym zgodnie z poniższą tabelą:
Kryterium rekrutacji | Maksymalna liczba punktów |
Test kwalifikacyjny z języka angielskiego | 15 |
List motywacyjny w języku polskim wyrażający zainteresowanie poznaniem innych kultur oraz aktywność ucznia w życiu szkoły Informacja dla kandydata/kandydatki:– Napisz dlaczego jesteś zainteresowany udziałem w projekcie. – Przygotowanie do udziału w projekcie – podaj, w jaki sposób zamierzasz się przygotować do udziału w projekcie. – Przedstaw swoje pasje, sukcesy w placówce jak i poza nią ( w tym zaangażowanie w różne działania społeczności szkolnej). – Opisz w jednym akapicie swoje dotychczasowe doświadczenia z podróży zagranicznych (gdzie, kiedy, wrażenia) lub jeśli nie miałeś okazji podróżować, to jakie masz marzenia w tym temacie. – Wskaż jak udział w projekcie wpłynie na Twój dalszy rozwój. – Podaj propozycje dzielenia się w swojej szkole wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczaj wyjazdu. | 12 |
Ocena zachowania uzyskana w roku szkolnym 2020/2021 | 5 |
Zaangażowanie w różne działania społeczności szkolnej np. wolontariat, samorząd klasowy i szkolny, przygotowywanie wydarzeń szkolnych, olimpiady, konkursy | 5 |
Dodatkowe punkty przyznawane przez Komisję Rekrutacyjną w ramach ułatwienie dostępu do udziału w projekcie osobom o mniejszych szansach | 3 |
Suma punktów do zdobycia | 40 |
- W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji o zakwalifikowaniu kandydata do projektu zadecyduje losowanie podczas posiedzenia Komisji.
- Uczeń/uczennica ma obowiązek uczestniczenia w zajęciach w ramach przygotowania językowego, kulturowego, pedagogicznego.
- Osoba zainteresowana udziałem w projekcie dostarcza wypełnioną kartę uczestnika do sekretariatu szkoły.
- Wszyscy uczniowie/uczennice, którzy złożyli kompletną kartę uczestnika w terminie zostaną zaproszeni do udziału w teście językowym.
- Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi. Dokumenty rekrutacyjne będą archiwizowane
z dokumentacją całego projektu w archiwum organu prowadzącego Ogólnopolskiego Operatora Oświaty. - Po zakwalifikowaniu do projektu, z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia zostanie podpisana umowa dotycząca mobilności oraz zorganizowane spotkanie informacyjne.
IV. ORGANIZACJA PRZYGOTOWANIA DO MOBILNOŚCI
- Po zakwalifikowaniu do udziału w projekcie uczeń/uczennica oraz rodzice/opiekunowie prawni podpisują: „Zasady uczestnictwa ucznia w przedsięwzięciu” – dokument regulujący szczegóły dotyczące wyjazdu oraz oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych.
- Uczestniczenie w zajęciach w ramach przygotowania językowego, kulturowego, pedagogicznego jest obowiązkowe dla każdego uczestnika, a opuszczanie zajęć może skutkować skreśleniem z listy uczestników.
- Usprawiedliwienie opuszczonych zajęć następuje z przyczyn:
- zdrowotnych;
- innych – wyjaśnienie i dokument potwierdzający wystąpienie danych okoliczności.
- Uczeń przed wyjazdem zaopatrzy się w kartę Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz będzie posiadał ważny dowód lub paszport.
V. ZAGADNIENIA ZWIAZANE Z SYTUACJĄ EPIDEMICZNĄ COVID-19
- Organizator mobilności monitoruje sytuację epidemiczną oraz obostrzenia związane z podróżowaniem w celu określenia wymagań formalnych związanych z wjazdem uczniów na Cypr.
- Zalecenia rządu polskiego oraz cypryjskiego są monitorowane na stronie: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/cypr oraz zawartych tam odniesień do stron rządu Cypru.
- PSP nr 52 podczas spotkania organizacyjnego z rodzicami lub opiekunami prawnymi uczestników projektu poinformuje o wymaganiach jakie muszą zostać spełnione przed wyjazdem zgodnie z aktualnymi wytycznymi.
- W przypadku gdy uczestnik nie spełni podstawowych wymagań nałożonych na podróżujących, zostanie skreślony z listy uczestników.
-
VI. ZASADY REZYGNACJI Z UCZESTNICTWA
- Rezygnacja z udziału w projekcie przed rozpoczęciem mobilności możliwa jest tylko w uzasadnionych, szczególnych sytuacjach losowych i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach przez rodzica/opiekuna prawnego.
- Rezygnacja w trakcie trwania mobilności może spowodować konieczność zwrotu kwoty
przyznanej na jednego uczestnika w projekcie (zgodnie z Umową). - Organizator zastrzega sobie prawo do skreślenia z listy uczestników projektu przed rozpoczęciem mobilności w przypadku naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu oraz zasad współżycia społecznego w trakcie trwania mobilności zagranicznej w przypadku ewidentnego naruszenia zasad bezpieczeństwa własnego i współuczestniczących poprzez
zażywanie alkoholu lub narkotyków w jakiejkolwiek postaci. - W przypadku rezygnacji lub skreślenia ucznia z listy zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej zgodnie z zasadami zawartymi w części II regulaminu.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada Dyrektor Szkoły.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 8.12.2021
- Kandydat/Kandydatka ma prawo odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej pisemnie w ciągu 7 dni od ogłoszenia listy rankingowej do Przewodniczącej Komisji Rekrutacyjnej – Dyrektora Szkoły.
- Ogólnopolski Operator Oświaty oraz PSP nr 52 SPECTO w Poznaniu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie.
Załączniki:
1. Karta zgłoszenia
2. Zasady uczestnictwa ucznia w przedsięwzięciu (wzór do wglądu) – dokument podpisywany przez rodziców po zakwalifikowaniu ucznia do projektu.
Rekrutacja rozpoczyna się 8.12.2021
Do 15.12.2021 uczniowie chętni do udziału w projekcie składają w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
- Karta zgłoszenia uczestnika – kliknij i pobierz
- List motywacyjny przygotowany przez kandydata na uczestnika projektu
List motywacyjny w języku polskim wyrażający zainteresowanie poznaniem innych kultur oraz aktywność ucznia w życiu szkoły
– Napisz dlaczego jesteś zainteresowany udziałem w projekcie.
– Przygotowanie do udziału w projekcie – podaj, w jaki sposób zamierzasz się przygotować do udziału w projekcie.
– Przedstaw swoje pasje, sukcesy w placówce jak i poza nią ( w tym zaangażowanie w różne działania społeczności szkolnej).
– Opisz w jednym akapicie swoje dotychczasowe doświadczenia z podróży zagranicznych (gdzie, kiedy, wrażenia) lub jeśli nie miałeś okazji podróżować, to jakie masz marzenia w tym temacie.
– Wskaż jak udział w projekcie wpłynie na Twój dalszy rozwój.
– Podaj propozycje dzielenia się w swojej szkole wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczaj wyjazdu.
17.12.2021 odbędzie się w szkole test kwalifikacyjny z języka angielskiego od godz. 8:00
Do wglądu:
Regulamin rekrutacji – wersja do wydruku
Zasady uczestnictwa w projekcie (wzór do wglądu) – dokument podpisywany przez rodziców po zakwalifikowaniu ucznia do projektu