Dnia 30 kwietnia 2024 r. o godzinie 12:00 podano do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niekwalifikowanych w wyniku postępowania rekrutacyjnego do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu. (listy wywieszono na drzwiach wejścia głównego do szkoły)
W celu przyjęcia do szkoły zakwalifikowanego kandydata niezamieszkałego w obwodzie szkoły należy złożyć w sekretariacie szkoły potwierdzenie woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia w terminie od 30.04.2024 do 08.05.2024
Kandydaci zamieszkali w obwodzie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 Specto zostali przyjęci z urzędu na podstawie zgłoszenia.
W dniu 18 kwietnia 2024 o godzinie 12:00 podano do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, o których mowa w art. 137 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe (wyniki wywieszono na drzwiach wejścia głównego do szkoły)
Dalsze postepowanie rekrutacyjne do klasy o profilu sportowym odbywa się według regulaminu rekrutacji punkt C. Zasady przyjęć III. Zasady ogólne.
Dzieci, które zamieszkują w obwodzie szkoły i uzyskały pozytywny wynik próby sprawnościowej są przyjęte do klasy sportowej z urzędu.
Kandydaci, którzy brali udział w próbie sprawnościowej, a nie są ujęci na powyższej liście biorą udział w rekrutacji dla klasy o profilu ogólnym według regulaminu rekrutacji punkt C. Zasady przyjęć II.
REGULAMIN POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
DO PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 52 W POZNANIU
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
A. Zasady przyjęć do klas I w szkole podstawowej zostały przygotowane w oparciu o zapisy:
• ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 poz. 900),
• rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek ( Dz.U 2019, poz. 1737),
• zarządzenia Zarządu Ogólnopolskiego Operatora Oświaty w sprawie terminów składania wniosków o przyjęcie do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz szkół podstawowych prowadzonych przez Ogólnopolskiego Operatora Oświaty oraz w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
B. Informacje ogólne
1. Do klas I przyjmowane są:
1) dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2017) – objęte obowiązkiem szkolnym,
2) dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2018) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
2. Do szkoły podstawowej w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci zamieszkujący na terenie obwodu Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu, a następnie, w przypadku posiadania wolnych miejsc, na wniosek rodziców, kandydaci zamieszkujący poza obwodem.
3. Szkoła prowadzi nabór do:
1) Klasy pierwszej o profilu ogólnym.
2) Klasy pierwszej sportowej dwuprofilowej w dyscyplinie szachy/piłka nożna.
4. Rekrutacja na rok szkolnych 2024/2025 prowadzona jest z wykorzystaniem systemu rekrutacyjnego online https://rekrutacja.operator.edu.pl/rejestracja/.
5. Wniosek/zgłoszenie oraz załączniki należy wypełnić za pośrednictwem formularza online, a następnie po wygenerowaniu dokumentów należy je wydrukować i podpisać. Oryginały podpisanych dokumentów należy dostarczyć do sekretariatu szkoły w terminie określonym w terminarzu rekrutacji.
C. Zasady przyjęć
W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 ustala się następujące zasady przyjęć do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu:
I. Klasa sportowa dwuprofilowa w dyscyplinie szachy/piłka nożna:
1. Wymagania dla kandydata do klasy sportowej (art. 137 ust. 1 ustawy Prawo Oświatowe):
1) Złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału sportowego w publicznej szkole podstawowej.
2) Kandydat posiada bardzo dobry stan zdrowia umożliwiający podjęcie nauki w oddziale sportowym potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
3) We wstępnym etapie rekrutacji zgłoszeni kandydaci zobowiązani są do podjęcia próby sprawności fizycznej.
4) Warunkiem uczestnictwa w próbie jest obecność kandydata w stroju sportowym, w szczególności kandydat musi być wyposażony w zmienne obuwie sportowe gwarantujące bezpieczny udział w zadaniach sportowych. Brak stroju sportowego dyskwalifikuje kandydata z udziału w próbie sprawnościowej, a tym samym z rekrutacji do klasy o profilu sportowym.
5) Uzyskanie pozytywnych wyników prób sprawności fizycznej uprawnia kandydata do dalszego procesu rekrutacji według zasad ogólnych wymienionych w pkt III do klasy o profilu sportowym.
2. Uruchomienie klasy warunkowane jest uzyskaniem pozytywnych wyników prób sprawności fizycznej przez minimum 20 kandydatów po 10 z każdej dyscypliny.
Jeżeli pozytywny wynik próby sprawnościowej osiągnie minimum 20 kandydatów wyłącznie w jednej z dyscyplin (piłka nożna lub szachy), to utworzona zostanie klasa sportowa jednoprofilowa.
3. W przypadku nieosiągnięcia wymaganego limitu kandydatów powstanie klasa o profilu ogólnym i rekrutacja do niej odbędzie się według zasad określonych w pkt II.
4. Kandydaci, którzy nie uzyskali pozytywnego wyniku próby sprawnościowej biorą udział w rekrutacji do klasy o profilu ogólnym według zasad ogólnych wymienionych w pkt II.
II. Klasa o profilu ogólnym:
1. Kandydaci do klasy o profilu ogólnym biorą udział w rekrutacji na rok szkolny 2024/2025 według zasad ogólnych wymienionych w pkt III
III. Zasady ogólne:
1. Kandydaci zamieszkali w obwodzie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu
1) Kandydaci zamieszkali w obwodzie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w Poznaniu, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I – przyjmowani są na podstawie zgłoszenia.
Wymagana dokumentacja: oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata oraz rodziców kandydata.
Oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata i rodziców kandydata składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy Prawo oświatowe)
Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających adres zamieszkania podany w oświadczeniu, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności (art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe).
2) Rodzice/prawni opiekunowie drukują wypełnione zgłoszenie i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają go w sekretariacie szkoły.
3) Na podstawie dostarczonego zgłoszenia i zweryfikowanego przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej adresu zamieszkania kandydata, kandydat zamieszkały w obwodzie szkoły zostaje przyjęty z urzędu do klasy I.
2. Kandydaci spoza obwodu:
1) Kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami po przyjęciu kandydatów z obwodu szkoły.
2) Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami określonymi przez Zarząd Ogólnopolskiego Operatora Oświaty.
3) Rodzice/prawni opiekunowie drukują wypełniony wniosek i po podpisaniu przez oboje rodziców/prawnych opiekunów składają go w sekretariacie szkoły.
4) Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają, określone w uchwale Zarządu Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów.
5) Podpisy złożone na wniosku i oświadczeniach są potwierdzeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym.
6) Oświadczenia o spełnianiu kryteriów składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. (art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe).
7) Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu przeprowadzanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata (art. 150 ust. 7 i 8 ustawy Prawo oświatowe).
8) ETAP PIERWSZY REKRUTACJI
a) Pierwszy etap rekrutacji uczniów odbędzie się w formie spotkania dzieci z członkami komisji rekrutacyjnej (nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, psycholog, pedagog). Dzieci w grupach 7-8 – osobowych wezmą udział w warsztatach diagnostycznych trwających około 1,5 godziny. Będą to sytuacje zadaniowe i zabawy grupowe, we wspierającej atmosferze.
b) Liczba terminów spotkań rekrutacyjnych uzależniona jest od liczby kandydatów. Rodzice/opiekunowie prawni kandydatów zostaną o terminie spotkania poinformowani za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany we wniosku adres email.
c) Podczas warsztatów obserwowane będą przede wszystkim umiejętności społeczne: umiejętność nawiązywania relacji, gotowość do podejmowania zadań, funkcjonowanie w grupie podczas zabawy.
d) Jeśli dziecko posiada opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, i rodzice/opiekunowie prawni mają życzenie, aby w procesie rekrutacji dziecka zastosować zalecenia zawarte w opinii lub orzeczeniu to powinni przedstawić powyższe dokumenty przed rozpoczęciem spotkania rekrutacyjnego.
e) Kandydat musi być gotowy samodzielnie wejść do sali, w której będą odbywać się warsztaty i wziąć udział w zajęciach. W przypadku odmowy przez kandydata wzięcia udziału w warsztatach jest to równoznaczne z rezygnacją z dalszego udziału w rekrutacji.
f) W przypadku niestawienia się dziecka na spotkaniu rekrutacyjnym Szkoła nie wyznacza jego dodatkowych terminów, a nieobecność jest równoznaczna z rezygnacją z dalszego udziału w rekrutacji.
g) Drugim elementem pierwszego etapu rekrutacji jest spotkanie rodziców/ opiekunów prawnych kandydatów z Przewodniczącym komisji rekrutacyjnej i wyznaczonymi przez niego członkami komisji, odbywające się w indywidualnie ustalonym terminie. Niestawienie się na spotkanie jest równoznaczne z rezygnacją z dalszego udziału w rekrutacji.
h) Decyzję o uzyskaniu pozytywnej opinii ze spotkania rekrutacyjnego i uwzględnienia kandydata w drugim etapie rekrutacji podejmuje Komisja Rekrutacyjna w składzie: Przewodniczący Komisji, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej biorący udział w rekrutacji oraz psycholog/pedagog szkolny.
i) Decyzja podejmowana jest w oparciu o przebieg spotkania rekrutacyjnego z dzieckiem oraz z rodzicami (opiekunami prawnymi), po przeprowadzeniu przez Komisję Rekrutacyjną analizy tych spotkań. Spotkania dają możliwość poznania kandydatów jako jednostek, ale również jako grupy. Komisja Rekrutacyjna ma na uwadze potrzebę budowy optymalnych zespołów w ramach tworzonych klas i w tym celu staramy się wyłonić kandydatów, których stan rozwoju fizycznego, intelektualnego, a przede wszystkim społecznego i emocjonalnego pozwala na optymalne korzystanie z zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Zależy nam, aby decyzja rodzica o zgłoszeniu dziecka do rekrutacji w naszej szkole była świadoma i podjęta na podstawie rzetelnej analizy metod i technik pracy stosowanych w naszej szkole oraz wartości wyznawanych przez szkolną społeczność oraz po zapoznaniu się ze statutem i regulaminami placówki, a także po zapoznaniu się ze sposobem pracy zespołu nauczycieli.
j) W czasie prowadzonej rekrutacji, Szkoła nie udziela informacji zwrotnych
dotyczących przebiegu spotkania rekrutacyjnego.
k) W przypadku nieuzyskania pozytywnej opinii po pierwszym etapie rekrutacji kandydat nie bierze udziału w etapie drugim i na liście wyników będzie wskazany jako niezakwalifikowany do przyjęcia do szkoły.
9) ETAP DRUGI REKRUTACJI
Rozstrzygnięciem o zakwalifikowaniu dziecka do przyjęcia do szkoły po drugim etapie jest punktacja przyznana za spełnienie poniższych kryteriów:
a) kandydat w roku szkolnym poprzedzającym rok rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej uczęszczał do przedszkola Wesoła Pszczółka – 30 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodziców/rodzica
b) rodzeństwo kandydata uczęszcza już do przedszkola „Wesoła Pszczółka” – 20 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodziców/rodzica
c) rodzeństwo kandydata uczęszcza już do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 lub jest jej absolwentem – 20 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodzica o uczęszczaniu rodzeństwa do przedszkola Wesoła Pszczółka lub Publicznej Szkoły nr 52.
d) rodzeństwo kandydata równocześnie z kandydatem aplikuje do przedszkola „Wesoła Pszczółka” lub Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 – 10 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodziców/rodzica
e) Kandydat jest dzieckiem pracownika fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty lub firm świadczących usługi na rzecz wychowanków Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 lub Publicznego Przedszkola Wesoła Pszczółka – 40 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/prawnych opiekunów we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodzica o zatrudnieniu w/na rzecz fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty.
10) ETAP TRZECI REKRUTACJI
a) Jeżeli drugi etap postępowania rekrutacyjnego, określony w pkt.9) nie da ostatecznego rozstrzygnięcia (kandydaci uzyskali w tym etapie równorzędne wyniki lub po zakończeniu tego etapu i przyjęciu osób, które spełniły choćby jedno z kryteriów z tej grupy, szkoła dysponuje wolnymi miejscami), przeprowadza się kolejny etap postępowania obejmujący łącznie następujące kryteria i liczbę punktów dla każdego kryterium:
b) wielodzietność rodziny kandydata – 15 pkt
Wielodzietność rodziny kandydata oznacza troje i więcej dzieci (zgodnie z art. 4 pkt 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku prawo oświatowe – Dz.U. 2023 poz. 900).
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodziców/rodzica oświadczenie o wielodzietności
c) samotne wychowywanie kandydata przez rodzica – 10 pkt
– wymagana dokumentacja: informacja umieszczona przez rodzica/ rodziców we wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły potwierdzona oświadczeniem rodziców/rodzica oświadczenie o samotnym wychowywaniu
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (zgodnie z art. 4 pkt 43 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku prawo oświatowe – Dz.U. 2023 poz. 900).
11) Wniosek rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
12) W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz w sytuacji braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna, rozpatrując wniosek, nie uwzględnia danego kryterium.
13) Na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów kwalifikacyjnych komisja rekrutacyjna ustala kolejność przyjęć. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów w porządku alfabetycznym oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata postępowania rekrutacyjnego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
14) Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, w terminie zgodnym z terminarzem rekrutacji, pisemne potwierdzają wolę zapisu dziecka zakwalifikowanego do szkoły podstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany.
15) Brak pisemnego potwierdzenia woli zapisu dziecka jest jednoznaczny z rezygnacją z zapisu do szkoły na rok szkolny 2024/2025
16) Komisja rekrutacyjna:
a) przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli został zakwalifikowany do przyjęcia i rodzice potwierdzili pisemnie wolę zapisu,
b) podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
17) Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów, którzy nie zostali przyjęci mogą:
a) złożyć wniosek do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
b) wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
c) złożyć do sądu administracyjnego skargę na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły.
18) Postępowanie rekrutacyjne na rok szkolny 2024/2025 jest prowadzone w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji.
19) Rekrutację uzupełniającą przeprowadza się gdy po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
20) Kandydaci, którzy w postępowaniu rekrutacyjnym nie zastali zakwalifikowani w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, nie biorą udziału w rekrutacji uzupełniającej.
21) Postępowanie rekrutacyjne uzupełniające na rok szkolny 2024/2025 jest prowadzone w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji.
3. O przyjęciu dziecka do publicznej szkoły w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor.
TERMINY PRZEPROWADZANIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
ORAZ POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO
DO PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 52 W POZNANIU
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | 3 – 12 kwietnia 2024 r. | 3–6 czerwca 2024 r. |
2. | Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej, o których mowa w art. 137 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe, (dla kandydatów do klasy sportowej dwuprofilowej w dyscyplinie piłka nożna/szachy) | 15 kwietnia 2024 r. od godz. 16:00 | 7 czerwca 2024 r. od godz. 16:00 |
3. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, o których mowa w art. 137 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe | 18 kwietnia 2024 r. godzina 12.00 | 10 czerwca 2024 r. godzina 12.00 |
4 | Spotkania kandydatów z członkami komisji rekrutacyjnej (nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, psycholog, pedagog specjalny) w formie w warsztatów diagnostycznych trwających około 1,5 godziny (sytuacje zadaniowe i zabawy grupowe w kilkuosobowych grupach) Liczba terminów spotkań rekrutacyjnych uzależniona jest od liczby kandydatów. | 19-20 kwietnia 2024 r. | 11 czerwca 2024 r |
5 | Spotkanie rodziców (opiekunów prawnych) dzieci z Przewodniczącym komisji rekrutacyjnej lub upoważnioną przez niego osobą, odbywające się w indywidualnie ustalonym terminie. | 22 – 26 kwietnia 2024 r. | 12-13 czerwca 2024 r |
6. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 30 kwietnia 2024 r. godzina 12.00 | 14 czerwca 2024 r. godzina 12.00 |
7. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia | 30 kwietnia – 8 maja 2024 r. | 14–18 czerwca 2024 r. |
8. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 10 maja 2024 r. godzina 12.00 | 20 czerwca 2024 r. godzina 12.00 |
Rekrutacja do szkoły odbywa się wyłącznie za pomocą formularza online.
– Klikając w poniższe linki należy wypełnić wniosek online i wygenerować dokument do druku i podpisu.
– Wniosek wraz z załącznikami zostaje automatycznie zapisany w systemie rekrutacyjnym (dane są zabezpieczone).
– Dokumenty należy wydrukować, podpisać i zeskanować, a skan podpisanych dokumentów załączyć do systemu w formie załącznika.
– Oryginały podpisanych dokumentów do 12 kwietnia 2024 r. należy dostarczyć do sekretariatu szkoły.
Jeżeli wystąpiłaby trudność z załączeniem do systemu skanu podpisanych dokumentów, proszę przesłać je na adres: [email protected]
(linki będą aktywne od 3.04.2024 r. od godz. 12:00 do 12.04 godz.15:00 )
W postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I na rok szkolny 2023/2024 prowadzimy nabór do:
1. klasy o profilu ogólnym
W roku szkolnym 2024/2025 planujemy utworzyć klasę ogólną z rozszerzonym językiem angielskim. Dzieci codziennie będą miały w planie jedną godzinę języka angielskiego.
Kandydaci zamieszkali na terenie obwodu szkoły przyjmowani są z urzędu na podstawie ZGŁOSZENIA
Kandydaci mieszkający poza terenem obwodu szkoły przyjmowani są w miarę wystąpienia wolnych miejsc na podstawie WNIOSKU.
2. klasy sportowej dwuprofilowej w dyscyplinie piłka nożna/szachy
W roku szkolnym 2024/2025 planujemy utworzyć dwuprofilową, koedukacyjną klasa sportową, realizującą oprócz czterech godzin podstawy programowej z wychowania fizycznego, sześciogodzinne ukierunkowane szkolenie sportowe w dwóch grupach treningowych z zakresu szachów (1 grupa) lub piłki nożnej (2 grupa). Klasa sportowa realizuje program szkolenia sportowego równolegle z programem kształcenia ogólnego, właściwym dla szkoły kształcenia ogólnego.
Uruchomienie klasy warunkowane jest uzyskaniem pozytywnych wyników prób sprawności fizycznej przez minimum 20 kandydatów po 10 z każdej dyscypliny.
Jeżeli pozytywny wynik próby sprawnościowej osiągnie minimum 20 kandydatów wyłącznie w jednej z dyscyplin (piłka nożna lub szachy), to utworzona zostanie klasa sportowa jednoprofilowa.
W przypadku nieosiągnięcia wymaganego limitu kandydatów powstanie klasa o profilu ogólnym.
Wymagania dla kandydata do klasy sportowej (art. 137 ust. 1 ustawy Prawo Oświatowe):
Rusza nabór do klasy piłkarskiej 2024/2025
Pierwsze nabory do klasy sportowej o profilu piłkarskim na rok szkolny 2024/2025 w Szkole Podstawowej nr 52 Specto rozpoczynają się 3 kwietnia!
Klasa piłkarska tworzona jest pod patronatem klubu sportowego Akademia Reissa.
Już 15 kwietnia serdecznie zapraszamy na testy sprawnościowe chłopców i dziewczynki, którzy pasjonują się piłką nożną. Chętnych do rekrutacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu – 511 076 451 (przedstawiciel klubu).
Termin składania zgłoszeń upływa 12 kwietnia. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje.
Testy sprawnościowe – szczegółowe informacje o rekrutacji
Chłopcy i dziewczynki rocznik 2017 – nabór do pierwszej klasy o profilu piłkarskim
Gdzie i kiedy odbywają się testy sprawnościowe
Dla klasy I – godzina 16:00, Hala w Szkole Podstawowej nr 52 Specto, Fabianowo 29
Wizją przyświecającą tworzeniu klasy o profilu piłkarskim jest dążenie do odpowiedniego zbilansowania rozwoju intelektualnego, jak i sportowego naszych zawodników. W ramach lekcji dzieci będą uczestniczyć w 10 godzinach zajęć sportowych tygodniowo, w ich skład wchodzą lekcję wychowania fizycznego oraz treningi piłkarskie.
Poza regularnymi zajęciami sportowymi przewidzianymi w programie szkolnym uczniowie będą brać udział w lokalnych turniejach, co pozwoli im zmierzyć się z innymi rówieśnikami. Natomiast najlepsi zawodnicy będą mieli szansę na otrzymanie powołania do Reprezentacji Polski APR.
Kadra trenerska prowadząca zajęcia ma doświadczenie oraz odpowiednie kwalifikacje do pracy z młodymi zawodnikami. Dbając o detale rozwoju ucznia, każdy będzie miał dostęp do klubowego dietetyka, psychologa oraz fizjoterapeuty. Stawiamy na najwyższy standard szkoleniowy.
Dlaczego warto rozpocząć naukę w klasie sportowej – podsumowanie
W roku szkolnym 2024/2025 klasa sportowa o specjalizacji piłkarskiej stawia sobie za cel promowanie aktywności fizycznej bez zaniedbywania aspektów nauki. Treningi piłkarskie odbywają się w godzinach szkolnych, co pozwala na wszechstronny rozwój dziecka, zarówno fizyczny, jak i intelektualny. Termin rekrutacji kończy się 12 kwietnia. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numer telefonu – 511 076 451.
Dlaczego piłka nożna?
Zdrowie fizyczne: Regularna aktywność fizyczna jest kluczowa dla zdrowego rozwoju dzieci. Poprzez uprawianie sportu, dzieci mają możliwość wykorzystania swojej energii, rozwijania wytrzymałości, siły i gibkości. Sport pomaga również w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, zapobieganiu otyłości i chorobom związanym z brakiem aktywności fizycznej, takim jak cukrzyca czy choroby serca.
Rozwój umiejętności motorycznych: Uprawianie sportu pomaga w rozwijaniu umiejętności motorycznych, takich jak koordynacja ruchowa, równowaga i precyzja. Dzieci uczą się kontrolować swoje ciało i poruszać się w przestrzeni, co ma pozytywny wpływ na ich ogólny rozwój fizyczny.
Budowanie umiejętności społecznych: Sport dostarcza dzieciom okazji do interakcji z innymi rówieśnikami i nauki pracy zespołowej. Podczas treningów i zawodów dzieci uczą się komunikować, rozwiązywać problemy, wyrażać swoje myśli i szanować innych. Te umiejętności społeczne są niezwykle istotne w życiu codziennym, a sport dostarcza doskonałej platformy do ich rozwijania.
Budowanie pewności siebie: Poprzez uprawianie sportu, dzieci uczą się radzić sobie ze stresem i wyzwaniami. Kiedy dziecko stawia sobie cele i pracuje nad ich osiągnięciem, buduje poczucie własnej wartości i pewności siebie. Sukcesy sportowe, takie jak zdobycie punktów, poprawa wyników lub zdobycie nagrody, wzmacniają poczucie własnej wartości i budują pozytywne podejście do siebie.
Kształtowanie zdrowych nawyków życiowych: Uprawianie sportu w młodym wieku pomaga w kształtowaniu zdrowych nawyków życiowych, które mogą towarzyszyć dzieciom przez całe życie. Jeśli dzieci od najmłodszych lat doświadczają radości i korzyści płynących z aktywności fizycznej, istnieje większe prawdopodobieństwo, że będą kontynuować to w dorosłym życiu.
Poprawa koncentracji i wydajności: Uprawianie regularnej aktywności fizycznej, w tym sportu, może wpływać pozytywnie na funkcje poznawcze, takie jak koncentracja, pamięć i zdolność do rozwiązywania problemów. Badania wykazują, że dzieci, które są aktywne fizycznie, mają lepszą zdolność koncentracji podczas lekcji i osiągają lepsze wyniki edukacyjne.
Redukcja stresu i poprawa samopoczucia emocjonalnego: Uprawianie sportu jest doskonałym sposobem na redukcję stresu i napięcia emocjonalnego u dzieci. Podczas aktywności fizycznej organizm uwalnia endorfiny, hormony szczęścia, które poprawiają nastrój i ogólne samopoczucie. Dzieci, które regularnie uprawiają sport, często mają lepszą równowagę emocjonalną i są bardziej odporni na stres szkolny.
Nauczanie umiejętności życiowych: Sport oferuje wiele możliwości do nauki umiejętności życiowych, które mają zastosowanie zarówno w szkole, jak i poza nią. Dzieci uczą się dyscypliny, zarządzania czasem, pracy zespołowej, wytrwałości, przywództwa i zdrowej rywalizacji. Te umiejętności są nie tylko przydatne w kontekście sportu, ale również mają zastosowanie w różnych dziedzinach życia, w tym w edukacji.
Budowanie pozytywnych nawyków: Sport może pomóc w kształtowaniu pozytywnych nawyków, takich jak regularność, odpowiedzialność i samodyscyplina. Dzieci uczą się planować swój czas, trzymać się harmonogramu treningów i dążyć do swoich celów. Te umiejętności są niezwykle ważne w procesie edukacyjnym, gdzie organizacja czasu i samodyscyplina są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.
Integracja społeczna: Uprawianie sportu dostarcza dzieciom okazji do integracji społecznej i budowania relacji z rówieśnikami. Poprzez treningi, zawody i wspólne cele, dzieci uczą się współpracy, szanowania innych i budowania pozytywnych relacji. To wspólne doświadczenie sportowe może przyczynić się do tworzenia więzi i wsparcia w środowisku szkolnym.
Klasa szachowa tworzona jest pod patronatem Uczniowskiego Międzyszkolnego Klubu Szachowego Na Pięterku.
Dlaczego szachy?
Szachy to nie tylko gra planszowa; to także potężne narzędzie edukacyjne, zwłaszcza na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Wprowadzanie treningu szachowego w życie dzieci przynosi szereg korzyści, które kształtują ich umysłowe zdolności i rozwijają kluczowe umiejętności. Oto kilka zalet treningu szachowego w młodym wieku:
Rozwój Logicznego Myślenia: Gry szachowe wymagają planowania, przewidywania i rozważania konsekwencji posunięć. To doskonały trening dla umysłu, który rozwija logiczne myślenie i zdolność do podejmowania świadomych decyzji.
Kształtowanie Umiejętności Analitycznych: Dzieci uczą się analizować sytuacje, identyfikować wzorce i szukać najlepszych rozwiązań. To umiejętności przydatne w wielu dziedzinach życia, nie tylko w grze w szachy.
Ćwiczenie Pamięci: Zapamiętywanie ruchów, strategii i taktyk szachowych rozwija pamięć krótko- i długotrwałą, co ma pozytywny wpływ na naukę w szkole.
Zachęcanie do Koncentracji: Szachy uczą dzieci skupienia uwagi na jednym zadaniu przez dłuższy czas. To umiejętność, która jest niezwykle cenna w procesie nauki.
Rozwijanie Spostrzegawczości: W trakcie gry w szachy dzieci muszą być czujne na ruchy przeciwnika, co rozwija ich umiejętność spostrzegania detali i szybkiego reagowania.
Kształtowanie Umiejętności Problem Solving: Rozwiązywanie problemów jest kluczowym elementem gry w szachy. Dzieci uczą się szukać kreatywnych rozwiązań i podejść do sytuacji z różnych perspektyw.
Budowanie Umiejętności Społecznych: Gra w szachy uczy szacunku, fair play oraz umiejętności radzenia sobie z porażkami i sukcesami. To doskonałe narzędzie do budowania zdrowych relacji między dziećmi.
Wprowadzenie szachów do edukacji wczesnoszkolnej to inwestycja w rozwój intelektualny i społeczny dzieci. To nie tylko świetna zabawa, ale również sposób na rozwijanie kluczowych umiejętności, które posłużą im przez całe życie. Warto dać naszym najmłodszym szansę na poszerzenie horyzontów poprzez fascynujący świat szachów!
Dlaczego język angielski?
Nauka języka angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej jest niezwykle ważna z wielu powodów. W dobie globalizacji i rosnącej międzynarodowej współpracy, znajomość angielskiego otwiera przed młodymi ludźmi drzwi do niezliczonych możliwości. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych argumentów, które podkreślają znaczenie wcześnie rozpoczętej edukacji językowej.
Podsumowując, nauka języka angielskiego już od pierwszej klasy szkoły podstawowej jest inwestycją w przyszłość dziecka, zapewniającą mu nie tylko lepsze perspektywy edukacyjne i zawodowe, ale także otwierającą na świat i różnorodne kultury.
W systemie rekrutacji online zostanie wygenerowany wniosek wraz ze wszystkimi załącznikami, które należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do sekretariatu szkoły w terminie do 12 kwietnia 2024 r.
Oświadczenie o braku kontaktu z drugim rodzicem – pobierz
Chcielibyśmy Państwa serdecznie zaprosić na nasze coroczne Drzwi Otwarte
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 52 Specto w Poznaniu.
To wyjątkowa okazja, aby mogli Państwo razem z dziećmi bliżej poznać naszą placówkę, zobaczyć jak przebiegają zajęcia oraz dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do edukacji.