Dlaczego warto wybrać Specto?

Szkoła ma kameralny charakter, życzliwą, rodzinną atmosferę oraz zindywidualizowane podejście do ucznia.

Chcemy uczyć i wychowywać młodych obywateli świata w relacjach opartych na otwartości, szacunku i tolerancji

Zależy nam na tym, aby nasi uczniowie byli samodzielni w myśleniu, mający poczucie własnej wartości, kreatywni i odpowiedzialni.
Taki cel przyświeca nam przy przygotowywaniu naszej oferty edukacyjnej.
W pracy z naszymi uczniami kierujemy się łacińską sentencją: NON SCHOLAE SED VITAE DISCIMUS – „Nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się”. Przygotowujemy uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz jej umiejętnego wykorzystania w dalszej edukacji i codziennym życiu.

Szkoła funkcjonuje w systemie jednozmianowym, zajęcia lekcyjne rozpoczynają się o godz. 8:00.

Klasy 4-8 są ok. 20 osobowe

Proponujemy zajęcia dodatkowe, rozwijające zainteresowania dziecka, realizowane codziennie po zajęciach obowiązkowych.

W klasach VII-VIII proponujemy uczniom fakultety z przedmiotów egzaminacyjnych, na których doskonalą umiejętności wymagane na egzaminie ósmoklasisty.

Od drugiej klasy uczymy dzieci dodatkowego języka obcego – niemieckiego oraz proponujemy od klasy 1 dodatkową, trzecią lekcję języka angielskiego.
W klasach IV-VIII język angielski z podziałem na grupy zaawansowania lub w mało licznych oddziałach dodatkowa czwarta godzina języka angielskiego zamiast poddziału na grupy.

Zwiększona liczba godzin matematyki (5 godzin tygodniowo)

Na co dzień oferujemy opiekę logopedyczną. Organizujemy też spotkania z pedagogiem szkolnym i psychologiem, stanowiące pomoc dla rodziców w procesie wychowania dziecka.

Świetlica jest czynna w godzinach od 6:40 do 17:00.
Zajęcia świetlicowe to u nas nie tylko opieka nad uczniami, ale czas dobrze wykorzystany na dodatkowe ćwiczenia, poszerzające wiedzę i umiejętności, a także mądrą zabawę.

SPECTO to szkoła, w której wprowadziliśmy szereg rozwiązań o charakterze innowacyjnym, m.in.:

    • Kanony – zestaw obowiązkowych zajęć zajęć pozalekcyjnych;
    • Akademia Kreatywności – zajęcia prowadzone  metodą projektu. Nauczyciel proponuje uczniom temat, a dzieci wybierają sobie drogę, którą chciałyby podążać w obrębie tego zagadnienia. Tworzą się grupy, które ściśle ze sobą pracują i rozwiązują stawiany przed nimi problem. Ta metoda daje możliwość stworzenia warunków, w których dzieci uczą się planowania kolejnych działań oraz pracy indywidualnej i grupowej. Jest tu również miejsce na podążanie za możliwościami i preferencjami każdego z dzieci oraz na rozwijanie kreatywności.
    • Godzina Geniuszu – zajęcia prowadzone  metodą projektu, przez jedną godzinę w tygodniu pozwalamy uczniom, by uczyli się tego, co chcą, każdy sam sobie wybiera temat, jaki go interesuje i może tę jedną godzinę tygodniowo w szkole poświęcić na zgłębianie go;
    • Akademia Umysłu – zajęcia, podczas których uczniowie zgłębiają tajemnice mózgu i poznają różne techniki efektywnego uczenia się;
    • Uważność (Mindfulness) – chcemy pokazać od najmłodszych lat, jak poruszać się w sferze własnych uczuć, jak wyrażać siebie i mówić o swoich potrzebach. Dzięki temu dzieci lepiej będą mogły rozwijać swój potencjał.

W naszej szkole edukacja opiera się na trzech filarach (zaczerpnięte z Planu Daltońskiego):

    • samodzielność
    • odpowiedzialność
    • współpraca

Dzieci są współtwórcami procesu zdobywania umiejętności i wiedzy:

    • podejmują decyzję
    • planują swoją pracę
    • realizują założony plan w wybrany przez siebie sposób
    • radzą sobie w sytuacjach problemowych
    • wyznaczają sobie cele i konsekwentnie dążą do ich realizacji
    • świadomie poszukują i udzielają pomocy
    • współpracując osiągają cel
    • maja świadomość zdobytej wiedzy i umiejętności
    • znają swoje mocne strony

Podstawowymi a zarazem najbardziej znanymi technikami Freineta wykorzystywanymi między innymi  w edukacji wczesnoszkolnej są:

  • swobodny tekst
  • kompleks zainteresowań
  • fiszki autokorektywne
  • doświadczenia poszukujące
  • korespondencja międzyszkolna
  • gazetka szkolna
  • swobodna ekspresja plastyczna, muzyczna i teatralna
  • odpowiedzialności
  • planowanie pracy
 

Ocenianie bieżące w formie oceny opisowej, która zgodnie z prawem oświatowym ma za zadanie:

    • informować ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych oraz o postępach w tym zakresie;
    • przekazywać uczniowi informację o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
    • udzielać wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
    • motywować ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu.

https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/ocenianie-ksztaltujace-od-idei-do-praktyki