Projekt interdyscyplinarny klas IV w pierwszym tygodniu roku szkolnego 2018/2019
Czwarta klasa – nowy etap w życiu ucznia. Obawy przed szeregiem nowych wymagań jaki postawią nowi nauczyciele spędzają sen z oczu rodzicom, ale przede wszystkim uczniom.
Dlatego w naszej szkole powstał projekt interdyscyplinarny mający na celu wprowadzić czwartoklasistów w nowe obowiązki szkolne, zainteresowania ich przedmiotami, które będą rozwijać ich pasje i uświadomienie, że wspólna nauka będzie niezwykłą przygodą, a nie przykrym obowiązkiem.
Pierwszego dnia dowiedzieliśmy się jakie są mocne strony naszych młodych kolegów i koleżanek. Co ich interesuje, czego nie lubią i jakie są ich oczekiwania wobec szkoły. Uczniowie sami stworzyli ogólne zasady, które będą ich obowiązywały w szkole oraz dowiedzieli się czym jest statut.
Kolejny dzień rozgrzał ciała i umysły. Zabawa w szkolny „geocaching”. Nauczyciele przygotowali zadania związane z prowadzonymi przez nich przedmiotami, które zostały schowane w skrytkach rozmieszczonych na terenie szkoły. Uczniowie dostali mapki oraz podpowiedzi w formie wierszyków. Na koniec odbyły się zawody sportowe.
Trzeciego dnia pojechaliśmy na wycieczkę do pokoju zagadek (zamknięci w pokoju). Musieliśmy się rozdzielić, ponieważ z tak liczną grupą nie mogliśmy wejść jednocześnie. Klasa 4a weszła pierwsza, natomiast 4b poszła na piknik przy poznańskiej arenie. Oczekując na swoją kolej bawili się również na placu zabaw i poszli na lody. Po godzinie klasy zamieniły się atrakcjami.
W pokoju zagadek uczniowie byli podzielenia na 3 grupy i weszli do 3 różnych pomieszczeń, gdzie musieli intensywnie i kreatywnie myśląc rozwiązywać zagadki. Każdej grupie po 60 min. udało się wyjść z pokoju, co oznaczało wygraną.
Ostatniego dnia klasy podzieliły się na grupy lub wykonywali indywidualnie zadania w formie lapbooków oraz prezentacji podsumowujących cały tydzień naszego projektu. Uczniowie bardzo się zaangażowali, o czym świadczą ich przepiękne prace.